بنر اسکنر
بنر بادی کامپوزیشن
scale-icon

اسکنر سه بعدی بدن چیست

اسکنر سه بعدی بدن چیست؟

دستگاه اسکنر سه بعدی بدن چیست؟

اسکنر سه بعدی بدن (۳D body scanner)، ابزاری مدرن و محبوب برای بررسی تغییرات اندازه‌ها و سنجش معیارهای سلامتی بدن در طول یک دوره تمرینی یا برنامه رژیمی است. این دستگاه به‌گونه‌‌ای طراحی شده‌ که ضمن ثبت تمام اطلاعات و اندازه‌‌های بدن، نتیجه را به‌صورت یک مدل سه بعدی ارائه می‌دهد. از این داده‌‌ها می‌توان در زمینه‌‌های گوناگون استفاده کرد.

اسکنر سه بعدی همانند آینه‌ای در خدمت شما قرار می‌گیرد تا بتوانید در هر لحظه بدن خود را بررسی نموده و تغییرات بدن خود را احساس کنید. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی اسکن سه بعدی بدن و ارائۀ یک مدل سه بعدی کامل از بدن، امکان بررسی دقیق هرگونه تغییرات در ابعاد و اندازه‌های بدن در قسمت‌های مختلف از قبیل دور کمر، دور باسن، دور شکم و اندازۀ دقیق عضلات را می‌دهد.

در این نوع اسکنر از سیگنال‌‌های فروسرخ جهت اندازه‌گیری عمق استفاده می‌شود، سبب می‌‌گردد که انجام اسکن با این دستگاه هیچ‌گونه خطری برای استفاده‌کنند‌گان نداشته باشد.

آنیا، آینۀ تندرستی

اسکنر سه بعدی بدن آنیا چه پارامترهایی را اندازه‌گیری می‌کند؟

Dimensions-Measurements

بررسی ابعادی بدن

شامل بررسی حجم، رویه و چگالی بدن، داده‌های آنتروپومتری (طول‌ها، دورها، عرض‌ها).

Track-Body-Changes

رصد تغییرات بدن

اسکنر سه بعدی بدن آنیا امکان مقایسه تغییرات بدن را در بازه‌های زمانی مختلف برروی مدل سه بعدی ارائه می‌دهد تا بتوانید کوچکترین تغییرات را برای رسیدن به هدف خود رصد نموده و پیشرفت بدنی خود را احساس کنید.

body-composition-icon

بررسی ترکیب بدن

آنیا پارامترهای ترکیب بدنی (چربی، عضله، آب) را محاسبه کرده و محدوه مجاز هر یک از پارامترها را در بدن شما تشریح می‌کند.

Posture-Analysis

بررسی فرم اسکلتی

تحلیل قامت و وضعیت فرم اسکلتی منجر‌ به تشخیص ناهنجاری‌های قامتی شده و از طریق آن می‌توان به روند درمان و اصلاح با حرکات ورزشی کمک نمود.

اسکنر سه بعدی بدن آنیا مناسب چه افرادی است؟

sport-clubs-icon

باشگاه‌های ورزشی

Physical-medicine-and-rehabilitation-centers-icon

مراکز طب فیزیکی و توانبخشی

Sports-medicine-centers-icon

مراکز پزشکی ورزشی

Nutrition-and-weight-loss-centers-icon

مراکز تغذیه و لاغری

Sports-science-centers-icon

مراکز علوم ورزشی

مزایای اسکنر سه بعدی بدن آنیا چیست؟

غیرتهاجمی: اسکنر سه بعدی بدن آنیا بدون هیچ اثر مخربی برروی بدن شما اقدام به اندازه‌گیری ابعاد و اندازه بدن می‌کند.

سرعت: حداکثر زمان اسکن سه بعدی یک شخص ۴۵ثانیه می‌باشد.

دقت: این دستگاه به‌دلیل استفاده از تکنولوژی دوربین عمق و روش آنتروپومتری دارای دقت بسیار بالایی می‌باشد.

دقت وزن‌گیری: ۵۰±گرم

دقت اندازه‌گیری ابعاد و اندازه بدن: مطلق (۵میلی‌متر) و نسبی (۹۸% ابعاد ناحیه محل اندازه‌گیری)

آیا تکنولوژی اسکنر سه بعدی بدن ضرری برای انسان دارد؟

به‌کارگیری تکنولوژی سیگنال‌های فروسرخ در اسکنر سه بعدی بدن که جهت اندازه‌گیری عمق استفاده می‌شود، سبب می‌گردد که انجام اسکن با این دستگاه هیچ‌گونه خطری برای استفاده‌کنند‌گان نداشته باشد.

اجرای تست اسکنر سه بعدی بدن با لباس است یا بی لباس؟

اجرای تست اسکنر سه بعدی بدن آنیا با لباس است یا بی لباس؟

از آن‌جا که فرآیند اسکن با استفاده از پرتو نوری انجام می‌شود، بنابراین دستگاه آن چیزی را که روبه‌روی دوربین و بر روی سکو باشد، اسکن می‌کند. در نتیجه اگر افراد به‌صورت لخت با لباس زیر تنگ باشند، و یا لباس کاملا چسبان به تن داشته باشند نتایج اسکن دقیق و معتبر خواهد بود.

جهت کسب نتیجه بهتر از اسکن، توصیه می‌شود افراد با لباس زیر تنگ اسکن را انجام دهند.

مشاوره و خرید

اسکنر سه بعدی بدن آنیا از چه سخت‌افزاری تشکیل شده است؟

اسکنر سه بعدی آنیا از سه بخش شامل برج سنسور، سکوی اسکن و نرم‌افزار اسکنر آنیا تشکیل ‌شده است.

سکوی گردان اسکنر بدن

سکوی گردان اسکنر بدن

سکوی اسکن، هنگام تصویربرداری سه بعدی از سوژه آن را به گردش در می‌آورد تا تصویر‌برداری از سوژه از تمام زوایا به‌‌طور کامل انجام شود. سکوی از طریق ارتباط بدون‌سیم (Wi-Fi) با برج ارتباط برقرار می‌کند. وزن سکو تقریباً ۱۷‌کیلوگرم و ارتفاع آن ۱۶‌سانتی‌‌متر است. دارای ۶‌عدد پایه Load Cell است که زیر سکو تعبیه‌ شده‌اند، که دقتی معادل ۵۰گرم را برای سنجش وزن فراهم می‌کنند. سرعت چرخش سکو ۱دور در ۴۵‌ثانیه است.

برج سنسور

برج سنسور

برج سنسور از یک بدنه با جنس ABS (Acrylonitrile Butadiene Styrene) ساخته‌‌شده که دارای یک درگاه USB3.0 با سرعت ‌بالاست که برای انتقال تصویر سه بعدی دریافتی از سنسور به کامپیوتر و کنترل برج سنسور و سکوی اسکن استفاده می‌شود. این درگاه توسط کابل USB 3.0 SuperSpeed به کامپیوتر متصل می‌شود. وزن برج سنسور تقریباً ۵کیلوگرم و ارتفاع آن ۱۱۸.۵سانتی‌‌متر است. سنسور به‌کار‌گرفته‌شده در برج دقتی معادل ۵‌میلی‌متر را برای اندازه‌‌گیری‌‌ها فراهم می‌سازد. در بالای برج یک حلقه رنگی (Head Light) تعبیه‌‌شده که شما را از وضعیت‌‌های مختلف سیستم آگاه می‌سازد.

اسکن سه بعدی به چه صورت انجام می‌گیرد؟

اسکنرهای سه بعدی بدن چگونه کار می‌کنند؟

دستگاه اسکن بدن باید در زمانی کوتاه از تمام زوایای بدن سوژه خود (بدن انسان) تصویربرداری کند. برای رسیدن به این هدف معمولا اسکنرها از یکی از سه روش زیر استفاده می‌کنند:

  1. به‌طور هم‌زمان (در کسری از ثانیه) از تمام زوایا و سطوح بدن انسان عکس گرفته می‌شود.
  2. سوژه (فرد) روی یک سکو گردان، قرار می‌گیرد و توسط دوربین تعبیه شده روی برج اسکنر در طی یک دور چرخش کامل (۳۶۰درجه) فرد، از کل بدن وی تصویربرداری می‌شود.
  3. در هر کدام از این سه روش کلی، نیاز است که تصاویر دریافتی از سوژه در نرم‌افزار اختصاصی اسکنر تجمیع شده و یک مدل سه بعدی واحد را به‌عنوان گزارش خروجی ارائه دهند.
مشاوره و خرید

سوالات متداول درباره دستگاه اسکنر سه بعدی بدن

به اسکنرهای سه بعدی که مختص اسکن سه بعدی بدن طراحی شده‌اند گفته می‌شود. اسکنرهای سه بعدی بدن، ابزاری مدرن و محبوب برای به‌دست آوردن ویژگی و اندازه‌‌های دقیق بدن هستند. این اسکنرها به گونه‌‌ای طراحی شده‌اند که ضمن ضبط تمام اطلاعات و اندازه‌‌های بدن، نتیجه را به‌صورت یک مدل سه بعدی که آواتار نامیده می‌شود ثبت می‌کنند. سپس از این داده‌‌ها در زمینه‌‌های گوناگون استفاده می‌کنند. اسکن سه بعدی بدن، مدل‌سازی دقیق ابعاد اندام‌ها و حجم عضلات بدن توسط انواع اسکنرهای سه بعدی لیزری و نوری است.

از جمله موارد استفاده این دستگاه می‌توان به‌ استفاده در باشگاه‌های ورزشی و تناسب‌اندام و متخصصان تغذیه، رژیم درمانی، کلینیک‌های زیبایی و صنعت طراحی پوشاک اشاره کرد.

تحلیل بدن ورزشکاران (تناسب‌اندام و باشگاه‌های بدن‌سازی) ، مراکز تغذیه و لاغری، مراکز علوم ورزشی، پزشکی و پیراپزشکی (به‌خصوص مراکز پزشکی ورزشی)، مراکز طب فیزیکی و توان‌بخشی، انیمیشن‌سازی و ساخت بازی‌‌های کامپیوتری، مجسمه‌‌سازی و ساخت تندیس، مُد، خیاطی و دوخت‌ودوز لباس.

اسکنر سه بعدی به صورت غیر تهاجمی و غیر تماسی، تعداد زیادی تصویر عمق در ۴۵ ثانیه و ترکیب کردن آن ها ، مدل سه بعدی بدن را ساخته و این مدل را به هسته پردازش نرم افزار انتقال می‌دهد. در آن جا بدن بخش‌بندی شده و حجم هر بخش و کل بدن محاسبه می‌‌گردد. سپس با مشخص کردن مفاصل ، داده های آنتروپومتری ، ترکیب بدنی و ساختار قامتی محاسبه می گردد.

دستگاه اسکن بدن باید در زمانی کوتاه از تمام زوایای بدن سوژه خود (بدن انسان) تصویربرداری کند.

  1. به طور همزمان (در کسری از ثانیه) از تمام زوایا و سطوح بدن انسان عکس گرفته می‌شود.
  2. سوژه (فرد) روی یک سکو گردان، قرار می‌گیرد و توسط دوربین تعبیه شده روی برج اسکنر در طی یک دور چرخش کامل (۳۶۰ درجه) فرد، از کل بدن وی تصویربرداری می‌شود.

در هر کدام از این سه روش کلی، نیاز است که تصاویر دریافتی از سوژه در نرم ‌افزار اختصاصی اسکنر تجمیع شده و یک مدل سه بعدی واحد را به عنوان خروجی ارائه دهند.

سخت‌افزار، نرم‌افزار با افتخار کاملا ساخت ایران است. ضمنا این اسکنر تنها اسکنر دارای گواهی IMED در ایران می‌باشد.

بله؛ آموزش، راه‌اندازی و نصب را انجام می‌‌دهیم.

۲۴‌ماه گارانتی و ۱۲۰ماه خدمات پس از فروش

اتاق ۳*۲ با نور خوب، فضایی است که دستگاه نیاز دارد.

درباره شرکت تولید کننده اسکنر سه بعدی آنیا

anea logo

امروزه برای سنجش سلامتی بدن از روش‌های بسیاری استفاده می‌شود و این روش‌ها براساس نیاز هر جامعه توسعه می‌یابد. شرکت دانش‌بنیان آنیا باتوجه‌به نیاز بازار داخلی با به‌کارگیری متخصصین علمی، اقدام‌به طراحی و تولید محصولاتی چون اسکنر سه بعدی بدن، آنالایزر ترکیبات بدن و دستگاه قد و وزن سنج دیجیتال کرده و توانسته به‌عنوان اولین شرکت ایرانی، این محصولات را بومی‌سازی کرده و قدم کوچکی در ارتقا سلامت جامعه بردارد.

اسکنر سه بعدی بدن چیست

بنر اسکنر
بنر بادی کامپوزیشن
scale-icon

© تمامی حق و حقوق محفوظ می باشد - وبسایت شرکت دانش بنیان آنیا   | powered by patravision