بنر اسکنر
بنر بادی کامپوزیشن
scale-icon

اسکنر سه بعدی برای باشگاه بدنسازی

دستگاه اسکنر سه بعدی بدن برای باشگاه بدنسازی

دستگاه اسکنر سه بعدی بدن برای باشگاه بدن‌سازی

اسکنرهای سه بعدی بدن به‌عنوان یک ابزار محبوب و پیشرفته شناخته می‌شوند که قابلیت دقیق سنجش ویژگی‌ها و ابعاد بدن را دارند. این دستگاه با تولید یک تصویر سه بعدی حقیقی از بدن، تغییرات آن را در هر لحظه به ما نشان می‌دهد. با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده، در بخش‌های متنوعی می‌توان این اطلاعات را به کاربرد. همچنین، این دستگاه توانایی محاسبه ابعاد بدن، شاخص‌های سلامتی، وضعیت سلامتی  و همچنین پیش‌بینی احتمال مبتلا شدن به بیماری‌ها را داراست. دستگاه‌های اسکنر بدن از تکنولوژی پیشرفته پردازش تصویر و دوربین سه بعدی استفاده می‌کنند، و در نتیجه، نتایج دقیق و قابل‌اعتماد ارائه می‌کند.

اسکنر سه بعدی بدن چیست؟

اسکنر سه بعدی بدن انسان و بخش‌های مختلف بدن را با جزئیات و در چند ثانیه ثبت می‌کند. نتیجه این اسکن مدل سه بعدی بدن به همراه اطلاعاتی شامل بررسی وضعیت بدن، اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف بدن، محاسبه شاخص‌های سلامتی، محاسبه پارامترهای ترکیب بدنی اعم از درصد چربی، وزن بدون چربی، درصد عضله، چربی احشایی و درصد آب بدن است.

مزایای اسکنرهای سه بعدی بدن چیست؟

مزایای اسکنرهای سه بعدی بدن چیست؟

اسکن سه بعدی بدن یک تکنولوژی مدرن و کامل به جهت اندازه‌گیری اندام‌های مختلف بدن است. وقتی این روش با روش‌های سنتی تصویرسازی بدن و اندازه‌گیری مقایسه می‌شود، مزایا و کاربرد گسترده آن مشخص خواهد شد. اسکن سه بعد مزایای زیادی دارد:

غیرتهاجمی و غیرتماسی

اسکنر سه بعدی بدن آنیا بدون هیچ اثر مخربی بر روی بدن شما اقدام به‌اندازه گیری ابعاد و اندازه بدن می‌کند. اسکن سه بعدی بدن به طور کامل یک روش غیرتماسی است.

سرعت

زمان موردنیاز جهت اسکن ۴۵ ثانیه است.

دقت

اسکنرهای سه بعدی بدن ابزاری بسیار دقیق هستند و جزئیات مدل سه بعدی به طور کامل به دست آید. این اسکنرها مواردی را تشخیص می‌دهند که چشمان ما و سایر ابزارهای سنتی قادر به تشخیص و محاسبه آن نیست. این دستگاه به دلیل استفاده از تکنولوژی دوربین عمق و روش آنتروپومتری دارای دقت بسیار بالایی است. دقت وزن‌گیری در دستگاه اسکنر سه بعدی ۵۰± گرم و دقت اندازه‌گیری ابعاد و اندازه بدن، مطلق (۵ میلی‌متر) و نسبی (۹۸ % ابعاد ناحیه اندازه‌گیری) است.

بخش‌های مختلف دستگاه اسکنر سه بعدی بدن

دستگاه اسکنر دارای ۳ بخش اصلی است

۱ – سکوی گردان در اسکنر بدن

پس از ایستادن فرد بر روی سکو، سکوی گردان شروع به چرخش به‌صورت کامل (۳۶۰ درجه) می‌کند و تمام نقاط بدن فرد را ثبت کرده و در نهایت مدل سه بعدی هر فرد را در نرم‌افزار نمایش خواهد داد. دارای ۶ عدد پایه Load Cell است که زیر سکو تعبیه‌ شده‌اند، که دقتی معادل ۵۰ گرم را برای سنجش وزن فراهم می‌کنند. سرعت چرخش سکو ۱ دور (۳۶۰ درجه) در ۴۵ ثانیه است.

۲ – برج سنسور در اسکنر بدن

توسط برج سنسور تعداد زیادی عکس از فرد در حال اسکن گرفته شده و این اطلاعات را به کامپیوتر و نرم‌افزار ارسال می‌کند. سنسور به‌کارگرفته‌شده در برج دقتی معادل ۵ میلی‌متر را برای اندازه‌گیری‌ها فراهم می‌کند.

۳ – نرم‌افزار اسکنر بدن

نرم‌افزار اسکنر بدن آنیا توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان آنیا طراحی و پیاده‌سازی و قابلیت پشتیبانی از ۲ زبان فارسی و انگلیسی را دارد. در هسته پردازشی نرم‌افزار اسکنر از الگوریتم‌ها و تکنولوژی های قدرتمندی جهت تحلیل مدل سه بعدی بدن و سایر اطلاعات استفاده ‌شده است که این امکان را فراهم می سازد تا تحلیل های متنوعی از پیکر شخص اسکن شده در اختیار کاربر قرار گیرد. همچنین نرم‌ افزار اسکنر آنیا طوری طراحی‌ شده که تمامی مراحل اسکن کاملاً به‌صورت خودکار انجام شود.

کافی است ۴۵ ثانیه روی سکوی اسکن قرار بگیرید تا تعداد زیادی تصویر عمق از تمام جهات بدن گرفته شود، تجمیع این تصاویر مدل سه بعدی ۳۶۰ درجه بدن را تشکیل می‌دهد. سپس این مدل سه بعدی با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر تحلیل می‌شود و گزارش جامع و کاربردی از وضعیت بدن ارائه خواهد شد.

اسکنر سه بعدی بدن آنیا چه پارامترهایی را اندازه‌گیری می‌کند؟

بررسی ابعادی بدن با اسکنر سه بعدی

شامل بررسی حجم، چگالی بدن، داده‌های آنتروپومتری (طول‌ها، دورها، عرض‌ها)

رصد تغییرات بدن با اسکنر سه بعدی

اسکنر سه بعدی بدن آنیا امکان مقایسه تغییرات بدن را در بازه‌های زمانی مختلف بر روی مدل سه بعدی ارائه می‌دهد تا امکان بررسی کوچک‌ترین تغییرات را برای رسیدن به هدف خود را داشته و پیشرفت بدنی خود را احساس کنید.

بررسی ترکیب بدنی

اسکنر سه بعدی بدن پارامترهای ترکیب بدنی شامل چربی، عضله، آب و غیره را محاسبه کرده و محدوده مجاز هر یک از پارامترها را نمایش می‌دهد.

بررسی فرم و ناهنجاری‌های اسکلتی

تحلیل وضعیت فرم اسکلتی منجر به تشخیص ناهنجاری‌های قامتی شده و از طریق آن می‌توان به روند درمان و اصلاح با حرکات ورزشی کمک نمود.

آنیا، آینۀ تندرستی

کاربرد دستگاه اسکنر سه بعدی برای باشگاه بدنسازی

به‌عنوان یک مدیر باشگاه، شما می‌خواهید به مشتریان خود بهترین تجربه را بدهید. مشتریان با رضایت بیشتر، منجر به افزایش درآمد باشگاه خواهند شد و باعث می‌شوند مشتریان شما روزبه‌روز افزایش یابند. شما در انتخاب مدیران، مربیان ورزشی، مربیان تغذیه و دستگاه‌های باشگاه بدنسازی خود دقت لازم را داشته‌اید، پس حالا نوبت به تجربه دستگاه اسکنر سه بعدی بدن رسیده است.

برای تغییروتحول در باشگاه ورزشی شما و احساسی که باشگاه شما به مشتری‌ها می‌دهد، چندین گزینه دارید. البته شما احتیاج به سرمایه‌گذاری دارید؛ زیرا که رقابت بین باشگاه‌های موجود که تعدادشان روبه‌افزایش است. نصب تجهیزات با فناوری‌های مدرن مشتریان جدیدی را جذب باشگاه شما خواهد کرد و شما نیز مشتریان قدیمی را در باشگاه خود ثابت نگه دارید.

امروزه کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که در صنعت سلامت و تناسب‌اندام فعالیت دارند، به ترکیب بدنی و دستگاه‌های مرتبط با آن اهمیت زیادی می‌دهند.

اعضای مراکز سلامتی و تناسب‌اندام به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از بدن هستند. در این میان دستگاه اسکنر سه بعدی بدن سریع‌ترین و صحیح‌ترین راه برای اندازه‌گیری ابعاد بدن، رصد تغییرات و محاسبه وزن و توده‌های بدنی هستند. چرا باشگاه شما مشتریان را با بهترین و دقیق‌ترین تکنولوژی در این زمینه در بازار آشنا نکنند؟

به مشتریان انگیزش مالی بدهیم

دستگاه اسکنر سه بعدی یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید است. برای شروع، بهتر است مشتریان را به استفاده رایگان برای یک مدت محدود دعوت کنید. پس از اینکه مشتریان بازخورد دستگاه را بر روی اندام خود دیدند، مشتاق به ادامه استفاده از دستگاه خواهند شد. پس از گذشت زمان استفاده رایگان، مشتریان شما استفاده از اسکنر سه بعدی را به جهت بررسی تغییرات در اندامشان و همچنین برنامه‌ریزی ایجاد تغییرات، رها نخواهند کرد.

پیشنهاد استفاده رایگان از اسکنر سه بعدی در ابتدای کار یک روش هوشمندانه است تا مشتریان متوجه شوند که روش‌های سنتی قبلی دارای چه نواقص و مشکلاتی بودند. برخی از مشتریان اهمیت این دستگاه را نخواهند فهمید؛ ولی این وظیفه شماست تا اهداف ورزشی آنها را در نرم‌افزار مشخص کنید و آنها را به استفاده از دستگاه تشویق نمایید.

فراموش نکنید که با تخفیف‌های متنوع اسکنر سه بعدی خود را تبلیغ کنید. اسکن رایگان به‌عنوان جایزه مسابقات درون باشگاه بدنسازی و یا جذب مشتریان جدید بسیار مؤثر خواهد بود. به‌محض اینکه مشتریان وارد باشگاه شوند که اسکن رایگان انجام دهند، این دستگاه ورزشکاران را در باشگاه نگه خواهد داشت.

اسکنر مشارکت اعضای باشگاه را افزایش می‌دهد

مشتریان تغییرات بدنی خود را مشاهده کرده و متوجه می‌شوند که تمرین‌هایشان چه پیشرفت‌هایی روی بدنشان داشته است. ایجاد انگیزه از طریق رصد تغییرات بدن بسیار مؤثر است و اثبات شده است که ورزشکاران را به سطح موردنیاز می‌رساند.

مربیانی که از اسکن سه بعدی بدن جهت آنالیز ورزشکاران استفاده می‌کنند، قادرند شناسایی کنند که دقیقاً کدام نقاط بدن فرد ورزیده شده‌اند و کدام نقاط احتیاج به تمرین بیشتر دارند. با این کار شما یک پیوند بین مربی و مشتری ایجاد کرده‌اید که قبلاً آشکار نبوده است. اعضای جدید شما نیز به‌محض دیدن نتایج بر روی بدنشان جذب همیشگی باشگاه شما می‌شوند.

تکنولوژی اسکنرهای سه بعدی، عدم‌قطعیتی که در روش‌های سنتی وجود داشته است را از بین برده است.

روش‌های جایگزین که بدن را آنالیز می‌کنند، در برخی موارد نادرست هستند. قطعاً مدیران باشگاه‌های ورزشی نمی‌خواهند شهرت و نام باشگاه آنها با نتایج نادرست دستگاه‌ها خدشه‌دار گردد.

بررسی روش‌های اندازه‌گیری بدن

متأسفانه، بسیاری از باشگاه‌های ورزشی و تندرستی زمان زیادی را صرف استفاده از روش‌های ناقص قدیمی می‌کنند. خطاها و نتایج نادرست، تشخیص اشتباه رژیم‌های تناسب‌اندام و تغذیه و اشتباهات گران‌قیمت می‌تواند منجر به دلسردی مشتریان شما شود. این امر تمایل مشتریان برای بازگشت به باشگاه شما را کاهش خواهد داد. در اینجا ویژگی‌های منفی روش‌های متداول سنجش تناسب‌اندام را بررسی می‌کنیم.

روش‌های سنجش شما قدیمی و ناکارآمد است!

روش‌های متداول بررسی بدن در باشگاه‌ها دستگاه DEXA  و کالیپر است. اما این روش‌ها هزینه بر و ناکارآمد هستند.

خوشبختانه در حال حاضر تکنولوژی جدیدی وجود دارد که خطاها و اشتباه‌های متداول در آن رفع شده است. اسکن سه بعدی بدن تکنولوژی تازه‌ای که تا میزان ۷۶ درصد دقیق‌تر از روش‌های قدیمی است. با استفاده از اسکنرهای سه بعدی اندازه‌گیری‌های بدن بسیار دقیق خواهد شد. این اندازه‌گیری‌ها در طول زمان برای ورزشکاران کاملاً قابل‌مشاهده و مقایسه خواهد بود. استفاده از این اسکنر بسیار راحت است که باعث می‌شود مشتریان شما با وجود برنامه‌های شلوغ روزمره به برنامه ورزشی خود را درست پیش ببرد.

تغییرات خود را سه بعدی ببینید

اطلاعات افراد را یکجا داشته باشید!

مربیان اغلب به مشتریان پیشنهاد می‌کنند که یک دفتر جهت ثبت اطلاعات بدنی خود داشته باشند. این یک روش سنتی است که در بررسی‌های پیشرفته کار را مشکل‌تر می‌کند. درصورتی‌که با دستگاه اسکنر می‌توانید برای هر فرد پروفایل اختصاصی تعریف کنید.

تغییرات خود را سه بعدی ببینید

استفاده از روش‌های ناکارآمد را متوقف کنید. اسکن سه بعدی بدن به مشتریان شما فیدبک لازم برای اصلاح روش‌هایشان خواهد داد. پس از گذشت مدت‌زمان لازم، هر فرد شناخت کافی از بدن خود به دست خواهد آورد. به‌تصویرکشیدن پیشرفت ورزشکاران یک ابزار بسیار ضروری در ادامه مسیر آنها است. این اندازه‌گیری‌های انجام شده کاملاً دقیق و درست هستند. شما با قراردادن اسکنر سه بعدی در اختیار مشتریان، یک ارتباط متقابل، مفید و بلندمدت بین خود و مشتریانتان ایجاد خواهید کرد.

بررسی روند پیشرفت بسیار ضعیف است

استفاده از روش‌های ناکارآمد را متوقف کنید. اسکن سه بعدی بدن به مشتریان شما فیدبک لازم برای اصلاح روش‌هایشان خواهد داد. پس از گذشت مدت‌زمان لازم، هر فرد شناخت کافی از بدن خود به دست خواهد آورد. به‌تصویرکشیدن پیشرفت ورزشکاران یک ابزار بسیار ضروری در ادامه مسیر آنها است. این اندازه‌گیری‌های انجام شده کاملاً دقیق و درست هستند. شما با قراردادن اسکنر سه بعدی در اختیار مشتریان، یک ارتباط متقابل، مفید و بلندمدت بین خود و مشتریانتان ایجاد خواهید کرد.

درباره شرکت تولیدکننده اسکنر آنیا

شرکت راهکارهای صنعتی سارنگ با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کنترل کیفی با تکنولوژی نوین پردازش تصویر و با به‌کارگیری نیروی متخصص و نخبه، موفق به بومی‌سازی این تکنولوژی در کشور شده و افتخار این را دارد که به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان (در این حوزه) موفق به طراحی و ساخت چندین محصول دانش‌بنیان در صنایع مختلف (پزشکی، ورزشی، سنجش سلامت، صنایع الکترونیک و…) گردیده است.

آنیا دستگاه پیشرفته و تولید داخل است که با تمام مدل‌های خارجی رقابت کرده و از آنها پیشی گرفته است. متخصصان آنیا توانسته‌اند بالاترین استانداردها را در این دستگاه پیاده کنند. اندازه‌های بدن، درصد چربی بدن، جرم توده بدون چربی، ترکیب بدنی و بسیاری دیگر از جمله امکانات آنیا هستند که تمامی اینها به‌آسانی و بدون نیاز به‌قرار گرفتن در شرایط خاص و مضر برای کاربر در زمانی کمتر از یک دقیقه به دست می‌آیند.

جهت سفارش اسکنر سه بعدی بدن آنیا و دریافت مشاوره رایگان از کارشناس فروش دستگاه‌های اسکنر سه بعدی، شما می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۸۶۶۶۶ تماس بگیرید.

سؤالات متداول | اسکنر سه بعدی برای باشگاه بدنسازی

اسکنر سه بعدی بدن علاوه بر اینکه قابلیت محاسبه ترکیب بدنی شامل چربی، عضله، آب بدن و غیره را دارد، قادر به‌اندازه گیری دورها، حجم‌ها، مساحت‌ها، طول اندام‌ها، بررسی فرم اسکلتی است.

اسکنر سه بعدی در مقایسه با دستگاه‌های بادی کامپوزیشن این توانمندی را دارد علاوه بر محاسبه ترکیب بدنی، فرم اسکلتی و ابعاد و اندازه‌ها را هم محاسبه نماید.

اسکنرهای سه بعدی در صنعت‌های متعددی کاربرد دارند، از بین آنها می‌توان به کاربردهای پزشکی و تناسب‌اندام اشاره نمود.

اسکن سه بعدی برای کاربرد پزشکی

کاربرد اسکنرهای سه بعدی در زمینه‌های پزشکی و دارویی روبه‌افزایش است. باتوجه‌به سرعت بالا و غیرتماسی بودن این روش، تمام نقاط بدن را می‌توان از طریق این اسکنرها بادقت بالا ثبت کرد.

کافی است فقط ۴۵ ثانیه بروی سکوی اسکنر سه بعدی بدن آنیا قرار گرفته تا تعداد زیادی تصویر عمق از تمامی جهات بدن گرفته شود، تجمیع این تصاویر مدل سه بعدی ۳۶۰ درجه بدن را تشکیل می‌دهد.

سپس این مدل سه بعدی با استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر، علم آنتروپومتری (سنجش بدن) و نیز با استفاده از روش‌های ریاضی تجزیه‌وتحلیل می‌شود و گزارش وضعیت بدن قابل رویت خواهد‌ بود.

این گزارش در ۵ بخش شامل بررسی ابعادی، ترکیب بدنی، فرم اسکلتی، تغییرات آنتروپومتریک، تغییرات سه بعدی و دوبعدی است .

امکان مدیریت کاربران و اسکن‌ها

پشتیبانی از زبان انگلیسی و فارسی

امکان اتصال به سایر دستگاه‌های برند آنیا

قابلیت ارائه گزارش ترکیب بدنی، بررسی اندازه و ابعاد بدن، فرم اسکلتی و طول اندام‌ها، شاخصه‌های سلامت، تغییرات آنتروپومتری و تغییرات بدن به‌صورت مدل ۳ بعدی

مشاوره و خرید
بنر اسکنر
بنر بادی کامپوزیشن
scale-icon

© تمامی حق و حقوق محفوظ می باشد - وبسایت شرکت دانش بنیان آنیا   | powered by patravision